E-(nayi)Değirmen Nedir?

E-(nayi)Değirmen (ki bundan sonra Enayi Değirmen olarak anılacaktır, zira yazılışı zorluyor insanı) subjektif, katılımcı, periyodları belirsiz, asla herhangibir şeye alternatif olmayan, ama itirazı da esas kabul eden enayi birşeydir.
"Okuram kardaş yazı bilmem/
Bu yazı da gördük, gelecek yazı bilmem"
diyen ozanın aksine burada okuyan herkes hemen yazmalıdır: Yorum yaparak ve yazar olarak.
Blog, Bozcaada Derneği üyeleri dışındakilere de doğal olarak açık olduğundan, üyeler tarafından bilinen bazı konular tekrar edilebilir.

Enayi Değirmen Niye Var?

Bozcaada haberlerini düzenli olarak aldığımız E-Değirmen'in yayınının bir süreliğine kesilmesi ve bir enayinin bir kereliğine diye yola çıktığı halde, adaseverlerin ısrarı üzerine Bozcaada ve ilgili herşey üzerine yazılsın ve herkes katılsın diye var.

Şimdi bırakın kendinizi, içinizde bir Ada imgesi, ve..
itiraz edin:
İtiraz değişim, değişim yaşamdır.
Kısaca "İtiraz Esastır"

11 Temmuz 2007 Çarşamba

Enayi Değirmen Sayı - 6 -

*** Belki çok havadis var yazacak, ama işler başladı, bilemiyorum, yazamıyorum. Vildan Hanım geldi Ada'ya. E-Değirmen istiyoruz artık yeniden.

*** Bozcaada'dan Görünümler (Photoshop kullanılmamıştır.)
Allah yapanlara, oturanlara, izin verenlere sağlık versin...

*** Çanakkale - Bozcaada arası deniz otobüsü haberimiz fos çıktı galiba, henüz ses seda yok.


*** Ada da seçim sath-ı mailine girdi. Hergün değişik partilerden milletvekili adayları ziyaret edip
oyumuzu talep ediyorlar. Oy vermeyi dü
şünenler için büyük fırsat, herkes vekilini tanıyor.
Meydana bayraklar asıldı, propaganda araçları yollarda yayın yaparak ne kadar farklı olduklarını
halka anlatıyorlar. Başka ne diyeyim...

*** Her haftasonu en az bir düğün var. Fenerbahçe Gecesi'ni davul zurna yüzünden şikayet edenler kulaklarına birşeyler tıkamış görünüyorlar.
Yoksa akıllarına mı?

*** Elektrik ve su kesintileri, kesilmiyor.
Bunu yazarken bile sürekli save ediyorum, zira yazılanlar heran boşa gidebilir.
Asıl derin dondurucular bozulduğunda içindekileri nasıl save edeceğiz, çalışmayan buzdolaplarında soğuk meşrubat ve yiyecek nasıl save edilebilir, bu sorulara cevap arıyoruz.

*** "Şairin Günü yapılacak mı?" sorusu hala, goruyorum, havalarda bir yerlerde asılı kalmış
durumda. Vakit var daha, öğreneceğiz. Telefon ve e-mail ile gelen sorulara ben her türlü yaratıcılığımı göstererek biribirinden farklı ve özgün cevaplar veriyorum. En sonunda allahı bile karıştırdığımı farkedip yere indim.
İşin kötüsü 10 gün sonraki olayı henüz bilemiyorken şimdi bir de "Bağbozumu Festivali" çıktı başımıza. Hakikaten yardım edin yahu, bu tip sorulara nasıl cevap verelim sizce?

*** Yazar kadromuz El-aman Proleterian'ın da katılımıyla üç kişiye çıktı.

*** Hadi Vildan,
E-Değirmen!

Enayi

2 yorum:

JOTA ENE ✔ dedi ki...

Beautiful photo.

If you want visit my blog with photos too

Adsız dedi ki...

şair okuması nedir kardeşim yahu şiir tek başına okunulacak ve hissedilecek bir eylemdir. Ben bu toplu harekete karşıyım. Şiirleri rahat bırakın. İsteyen istediğini istediği zaman okusun. Bi de nedir bu kardeşim karga şeyini yemeden kalkıp şiir okuma hemde toplu halde bu eylem yüzünden şiire ilgi azalacak kardeşim. Ada tembellik hakkının kullanılacağı bir alan olmalıdır. İsteyen istediği şiiri istediği zaman okumalı. Böyle günler geceler allah allah ne diyeceğimi şaşırıyorum sabaha karşılar düzenleyip bizi düzene disipline sokmak isteyenlere karşı hareket başlatıyorum. Bu hareket doğal bir harekettir. İtraz esastır. Ayrıca önceki yorumlarımda yer alan ütopyalar toplantısını makul bir tarihe alınması yönündeki uyarımıda geri alıyorum ütopyalarımızı illa bir toplantı düzeninde tartışmamız gerekmiyor. Bazen plajda bazen sokakata bazen meyhanede bazen ada kafede de tartışabiliriz.:=)